Sunt pe ultima sută de metri. Am grijă ce mănânc, dar nu mă rețin dacă mi-e poftă de ceva. Voi fi foarte mândră de mine dacă nu trec de 70 kg când voi merge să nasc.
;)
Totuși, e o perioadă când îmi permit să mănânc multe chestii pe care știu sigur că nu le voi putea gusta o bună perioadă de timp.

Adevărul este că eu nu am ținut dietă niciodată, ci doar atunci când am născut primul copil și alăptam. Nu contrazic mamele care își permit să mănânce orice, chiar dacă micuții au colici sau alergie, eu prefer să țin dietă, măcar în primele 3-4 luni de alăptare. Sper mult să mă ajute Cel de Sus și de data aceasta. Așa că, pe ultima sută de metri, mănânc cu poftă:

1. Ciocolată! E printre cei mai mari alergeni, știu că o să pot mânca destul de târziu…

2. Fanta! De la Cola eu mă rețin, niciodată n-am fost mare fană a ei, așa cum nici a Chips-urilor nu sunt, dar după FANTA mă topesc. Amu-i amu!

3. Citrice și alte fructe exotice. Având în vedere că ele ajung pe piețele noastre în forme nu foarte naturaleși mai ținând cont că-s produse foarte alergice, mă bucur că de Crăciun încă voi avea posibilitatea să savurez un kg de mandarine, altul de portocale și, favoritele mele în această sarcină, curmalele.

4. Cărniță… de porc. E grasă, dar e bună dacă e bine aleasă. Îmi place mușchiul preparat la cuptor, însă știu bine că porcușorul cu șunculița sa sunt o carne destul de grea pentru burtica copilului, recomandată după 6 luni. Nu știu dacă tocmai atunci, dar în primele luni eu voi prefera doar carnea de pui, iepure sau vită.

 5. Lactate de casă. Sunt prea grase, deși sunt conștientă că-s cele mai ecologice, doar sunt produse de animalele îngrijite de părinții mei, totuși voi opta la început pentru cele degresate din comerț, sau cu un grad de grăsime relativ scăzut.

6. Cafea. M-am aprovizionat deja cu Decaff, cicoare și ceaiuri și am ales ca. în primele săptămâni de alăptare să nu consum cofeină. Nu sunt o cofemană, deci am toate șansele să nu-i duc dorul prea tare.

7. Ouă. Tot sunt alergice, o zic din experiență deja, așa că mănânc bine acum. Încet, pe la 2-3 luni, voi reîncepe

;)

8. Prăjiturele. Nu chiar așa cum vă imaginați, voi mânca doar din cele gătite de mine, acasă, din ingrediente care nu au grad mare de a provoca alergii (fără nuci, migdale sau alune, pentru început).

9. Afumături și maioneză. Îmi place carbonara și peștele afumat. Cu grijă, dar îl mănânc acum, deoarece cu siguranță, o jumătate de an îmi iau adio de la ele. La fel e și cu maioneza – un an nu am mâncat atunic cât alăptam. N-am pierdut multe, nu?

10. Brânza sărată și scrumbia. La acest capitol, în sarcina precedentă am fost foarte exemplară, renunțând foarte consecvent și bine la sare – acum nu prea, dar oricum, nu mănânc saramuri atât de des ca să pot să mă îngrijorez.

Voi ce preferințe neobișnuite ați avut în sarcină? Dar la alăptare, ați ținut regim?

Foto: dragomirnadina.blogspot.com